週日, 19 十月 2014 17:05

Introduction 校園簡介

Based on a Holistic Educational learning environment filled with care , love and hugs . Educate to innovate!
在全人教育的基礎上 在愛與擁抱的環境中 跨界學習

讓葳格孩子玩出國際移動力

Wagor Kindgergarten core courses from STEAM , Leadership , I-Wagor and Dash &Dot etc. increases learning efficiency, nurturing the international elites.

 

LaiCuo Campus provides good and warming early childhood education with a specialized ESL program. We provide a comfortable learning environment with a high quality of ESL learning effectiveness, offering positive interaction between teachers and students.

 

We provide courses, such as Moma Art, Orff Music, children dancing and kinesthetic, to ensure we remain competitive internationally.

 

We have implemented an English only environment, created curriculum from the United States and recruited professional educators from all over the world.

 

LaiCuo campus is now working on refurbishment and academic renovation.

 

In 2020, the newly constructed building will be opened, providing a more modern and international environment for learning.

 

在AI人工智慧時代來襲,程式語言、邏輯分析、獨立思考與實現創意的能力尤其重要!葳格幼兒園的主軸核心課程,從STEAM、 Leadership、I-Wagor及Dash & Dot等程式語言提高了學生學習上的效率,培育國際動能的未來菁英。

 

葳格幼兒園以孩子為學習中心,將跨領域的知識結合情境式體驗讓孩子探索、學習。我們從孩子的生活經驗出發,透過實作學習,希望培養孩子成為主動思考、能發現問題並解決問題。

 

賴厝校區提供優質有溫度的幼兒學前教育以及專業的ESL Program,擁有更舒適的校園學習環境以及更優質的ESL學習成效,校園師生情誼深厚互動溫暖,「人」是賴厝校最有溫度的特色。

 

課程中各國特色文化節慶教學為培養孩子宏觀的眼界,並認識世界各國風俗民情,引導孩子認識各國國旗、環境,期盼孩子在學習語言的同時,也能透過節慶教學認識東西方不同文化所代表的內涵與多樣性,並融入每一學年的教學課程,讓孩子對英文有更深一層的認識。同時也同步導入多元的專任課程,如摩馬藝術、奧福音樂、幼兒舞蹈、幼兒運動覺等,除了持續保持國際競爭力的優勢-英語力之外,我們更積極培養小朋友們未來世代應具備的七大橫向能力。我們聘請中外精英、專業師資讓小朋友們的學習更多元、更豐富,並奠定最優質的基礎!

 

賴厝新校區目前亦積極進行各項軟硬體的更新於2020年完工,是以主打都市生活中的大自然教育為主題的建設。新建教育建築以仿歐式英國學院風為架構,外觀以富有人文氣息的紅磚色為主,室內則以三大主題-陸、海、空為空間主軸,主題概念期許學生在大自然環境中茁壯,於海洋世界中探索,翱翔在寬闊無邊天空,徜徉大世界的無限想像,期望在樂趣的學習環境,滿足幼兒對體能與冒險的追求,充分點燃學習熱情,盡情地探索學習、揮灑本能和創意無限並將帶領整體走向更為國際化的教育環境。

02

01

03

04

05

06